Mette Edvardsenin & Iben Edvardsenin teos LIVRE D’IMAGES SANS IMAGES lainaa nimensä H.C. Andersenin samannimisestä kirjasta (suom. Kuvaton kuvakirja). Kirjassa on tarina taiteilijan ja kuun välisestä dialogista, jossa kuu kertoo taiteilijalle kaikesta öisillä matkoillaan ympäri maapalloa näkemästään, ja kehottaa taiteilijaa maalaamaan nämä sanat. LIVRE D’IMAGES SANS IMAGES alkoi ikiaikaisesta keskustelun ideasta, jossa vuorovaikutus on sanojen vaihtamisen lisäksi myös ajatusten asuinpaikka. Hyödyntämällä säätiedotusta dramaturgian muotona, läsnä- ja poissaolon leikkinä, jossa ”kuu ei ilmestynyt jokaisena iltana, joskus pilvi astui eteen”, nämä öiset haavainnot muodostivat elementtimosaiikin: nauhoitettuja keskusteluja, tekstiä, ääniä, piirroksia, viittauksia, löydettyjä kuvia, väljiä yhteyksiä, inspiraatioita ja mielikuvitusta, kaikki aseteltuina järjestykseen, jossa ne ilmestyivät. Mosaiikin osat toimivat sekä lähteinä että jäännöksinä, perustana ja tukena uusille unelmille ja toteutumattomille tapahtumille.  

Teos avautuu kolmen muodon kautta: vinyylinä, paperina ja live-esityksenä. 

Mette Edvardsenin työ juurtuu esittävään taiteeseen, jossa hän toimii sekä koreografina että esiintyjänä. Vaikka Edvardsen hyödyntää työssään useita medioita, kuten videota, kirjoja ja kirjoittamista, hänen työnsä keskiössä on niiden yhteys esittäviin taiteisiin sekä käytäntönä että tilannekontekstina. Vuodesta 1994 lähtien hän on työskennellyt tanssijana ja esiintyjänä eri ryhmissä ja projekteissa, ja hän aloitti omien teostensa luomisen vuonna 2002. Edvardsenin teoksia esitetään kansainvälisesti ja hän tekee yhteistyötä muiden taiteilijoiden kanssa eri tehtävissä. 

Retrospektiivi hänen teoksistaan nähtiin Oslon Black Box -teatterissa vuonna 2015, ja vuonna 2018 hänen teoksiaan esitettiin MACBA:n Idiorritmias-ohjelmassa Barcelonassa. Hänen alati jatkuva projektinsa Time has fallen asleep in the afternoon sunshine alkoi vuonna 2010, ja sitä on esitetty Kunstenfestivaldesartsissa Brysselissä (2013 ja 2017), Sydney Biennaalissa (2016), Index Foundationissa Tukholmassa (2019), Oslobiennalen First Editionissa (2019-2020), Trust & Confusion -näyttelyssä Tai Kwun Artsissa Hongkongissa (2021), São Paulon biennaalissa (2021) ja Liikkeellä marraskuussa -festivaalilla (2022). 

Edvardsenin työtä tukee Norsk Kulturråd (2022-2026). Hän viimeistelee väitöskirjatutkimustaan Oslon taideakatemiassa.