Pancor Poetics on koreografinen installaatio ja esitys, jossa Pontus Petterssonin performatiivinen Kissapraktiikka risteytyy minigolfkentän kanssa. Teos on muotoiltu hänen omaleimaisen kirjasintyyppinsä Pancorin avulla. Tämä kirjasintyyppi toimii poeettisena välineenä, jossa visuaaliset, tilalliset ja tekstuaaliset elementit yhdistyvät runouden ja koreografisen kirjoittamisen tutkimiseen. 

Pontus Petterssonin Kissapraktiikka on viritetty kissan tarpeisiin ja mielihaluihin. Praktiikka perustuu kissana olemiseen – se on väylä ruumiillisiin, kognitiivisiin, sosiaalisiin ja koreografisiin, jopa energisiin asentoihin. Kissana olemisen ruumiillistaminen vaatii valppautta, sopeutumista ja jatkuvaa tarkkaavaisuutta. Kissa vaeltaa ja maukuu halujensa mukaan, viettäen suuren osan elämästään näkymättömissä mutta silti oudon lähellä ihmistä. Tässä teoksessa kissa on verbi, teko, joka muodostuu ruumiillisuuden lahjaksi.  

Pontuksen Kissapraktiikka kietoutuu kirjalliseen kieleen yhdistämällä ja järjestelemällä sanoja uudelleen, kuin sattumalta. Runoudella on tanssin tavoin kyky tuottaa ja muuttaa merkityksiä pienten siirtymien ja repeämien kautta. Tanssia ja runoutta yhdistää jatkuva vuorovaikutus rakenteen ja epäjärjestyksen välillä, organisoinnin, sattuman ja erehdyksen tasapaino. Tanssi voi kirjoittaa ja kirjoittaminen voi tanssia. Teoksessa Pancor Poetics runous levittyy seinille, lattioille, kehoihin ja henkilökohtaisiin kohtaamisiin yleisön kanssa.   

Tämä jatkuvasti kehittyvä teos laajenee dynaamiseksi kokonaisuudeksi Taidehallin näyttelytilassa. Pancor Poetics on suunnattu kaikenikäiselle yleisölle ja se toimii kutsuna maailmaan, jossa taide ja elämä kohtaavat jatkuvalla löytöretkellä.  

Olet tervetullut viipymään niin pitkäksi aikaa kuin haluat. 

Pontus Pettersson on ruotsalainen koreografi, taiteilija, tanssija ja kuraattori, joka asuu Tukholmassa. Soveltamalla koreografisia periaatteita kaikkiin teoksiinsa ja projekteihinsa Pontus luo erilaisia taiteellisia ilmaisumuotoja, suurimittaisista installaatioista ja runoudesta pieniin esineisiin, Kissapraktiikkaan, ennustamiseen ja tanssiin. Pontus rakastaa tanssia ja on erityisen kiinnostunut tehdyistä ja löydetyistä esineistä, jotka luovat ja hämärtävät koreografioita subjektin ja objektin, katsojan ja esiintyjän välillä. Hän on kiinnostunut siitä, miten vieraanvaraisuus ja ajallisuus voidaan nähdä kahtena keskeisenä koreografisena ja taiteellisena periaatteena, tai yhtä avoimina tutkimuskohteina kuin runous ja vesi.  

Pontus on työskennellyt ammattitanssijana valmistuttuaan Tanskan kansallisesta nykytanssikoulusta Kööpenhaminassa vuonna 2007. Hän on työskennellyt monipuolisella ja laajalla urallaan mm. Ohad Naharinin, Deborah Hayn ja Mette Ingvartsenin kanssa. Hän aloitti omien teostensa tekemisen jo varhain ja on jatkuvasti vaihtanut rooleja tanssin, luomisen, organisoinnin, kirjoittamisen ja opettamisen välillä. Hänen viimeisimpiä töitään ovat musiikillinen harmonikkasoolo A Dog Called Drama, koreografinen installaatio Bodies of Water ja yksityisnäyttely The egg the cat and the poem – were the surface tears. 

Pontus on myös osallistavaan, liikkeeseen perustuvaan ja julkaisutoimintaan keskittyvän Delta-alustan aloitteentekijä ja kuraattori yhdessä Izabella Borzeckan kanssa, sekä vuosittaisen tanssi- ja performanssifestivaalin My Wild Flag perustajajäsen yhdessä Karina Sarkissovan kanssa. Pontus on suorittanut kaksi maisterintutkintoa, toisen koreografiasta Taideyliopistossa ja toisen kuvataiteesta Konstfackissa. 

Escarleth Romo Pozo on tanssitaiteilija, joka on syntynyt Nicaraguassa ja asunut Iso-Britanniassa, Belgiassa ja Sveitsissä. Tällä hetkellä hän asuu Tukholmassa ja Kööpenhaminassa. Hänen työnsä on lähtöisin metastabiileista ruumiillisista tiloista, jotka käsittelevät vastarinnan ja antautumisen välistä joustavuutta. Hän luo menetyksen ja hajoamisen tilojen kautta kierrätettyjä tapahtumia, jotka on sijoitettu pikemminkin ympyränmuotoiseen ajantajuun kuin lineaariseen historiakäsitykseen. Häntä kiehtovat erityisesti intiimin, piilotetun ja näkymättömän resonanssin ja dissonanssin alati muuttuvat tasot, jotka tuovat meidät yhteen tai saavat meidät hajoamaan.

Robert Malmborg on Tukholmassa asuva tanssija ja koreografi. Hän valmistui Ruotsin kuninkaallisesta balettikoulusta vuonna 2006 ja suoritti Choreography – New Performative Practices maisteritutkinnon SKH:ssa vuosina 2021-2023. Hänen tekniikkansa perustuu laajaan Gaga-koulutukseen, jota hän on saanut tanssiessaan Ensemble Batsheva -ryhmässä (ISRL), sekä monivuotiseen katutanssityylien harjoitteluun. Tanssijana hän on työskennellyt muun muassa Pontus Petterssonin, Ohad Naharinin, Adam Linderin, Escarleth Pozon, Stina Nybergin, Andros Zins Brownen, Lito Walkeyn, Bounce Street dance Companyn, Sharon Eyalin ja Gai Beharin kanssa. Robert työskentelee koreografian, tanssin ja äänen parissa. Hän on kiinnostunut ammattinsa toimivuudesta suhteessa sen nykyiseen työtilanteeseen. Hän lähestyy työkontekstia koreografisena materiaalina ja merkityksen lähteenä, käyttäen impulssinaan työn kyseenalaistamista.