Rébecca Chaillonin työpajassa lähestytään kirjoittamista henkilökohtaisesta käsin. Osallistujat työskentelevät henkilökohtaisten listografioiden sekä omien tunteiden ja sitoumusten kartoittamisen kanssa. Työpajassa ammennetaan oman kehon ja elämän todellisuudesta sekä käytetään intiimiä väylänä maailmaan kurottavalle keskustelulle. Yhteisen työskentelyn jatkumona osallistujat kirjoittavat yksilö- tai ryhmänäytelmän.

Oman itsen listografia, omien tunteiden ja sitoumusten kartoittaminen.

Yhdessä kuljettu matka, jonka päätteeksi kirjoitamme yksilö- tai ryhmänäytelmän.

Intiimin kautta avautuu keskustelu maailmasta, oma kehosi ja elämäsi työskentelysi kenttänä.

Rakastan kirjoittamista ja sitä, kun saan muut kirjoittamaan, meikkaamisen kanssa työskentelyä, paljastumisen tutkimista, myös ilman riisuutumista.

Ethän pelkää eksymistä, äläkä kiinnitä liikaa huomiota aikaan – uskon, että viihdyt hyvin.

Työpaja on osa Focus on the Local Landscape – Paikallisjälkiä -ohjelmaa ja sen järjestää Tanssille ry yhteistyössä Liikkeellä marraskuussa -festivaalin ja Eskuksen kanssa.

Rébecca Chaillon on ohjaaja, kirjailija, esiintyjä, RER Q -kollektiivin jäsen ja skorpioni, nouseva härkä. Aktivismi, väittelyt ja näyttämöllä alastomana esiintyminen ovat hänen toinen luontonsa. Hänen taiteellinen työnsä keskittyy teatteriin, esitystaiteeseen ja runouteen, ja tutkii valtaan perustuvia suhteita ja syrjinnän torjuntaan tähtäävää kamppailua. Työssään hän rakastaa käsitellä kehoissa vaikuttavia haluja ja väkivaltaisuuksia – ja tuoda siihen suuren määrän rakkautta, huumoria ja ruokaa.

Compagnie Dans Le Ventre -ryhmä, jonka hän perusti vuonna 2006, pyrkii toimimaan alustana vähemmistöidentiteettien yhteiskunnallisen aseman taiteelliselle tutkimiselle. Persoonallisella kirjoitustyylillään hän on käsitellyt teemoja, jotka ovat samanaikaisesti sekä intiimejä että poliittisia, ja luonut erilaisia teoksia, kuten: L’Estomac dans la peau (2011), bulimiaa käsittelevä sooloteos; Où la chèvre est attachée, il faut qu’elle broute (2018), urheilullinen ja taiteellinen teos, joka tutkii syrjintää naisten jalkapallon kautta; Carte noire nommée désir (2021), performatiivinen teos mustien naisten halun rakentumisesta; Plutôt vomir que faillir (2022), teos murrosiästä, joka kyseenalaistaa aikuisten luoman ja heitä varten tehdyn maailman. Chaillonin teos Whitewashing teki vahvan vaikutuksen Liikkeellä marraskuussa -festivaalilla vuonna 2024.

Rébecca Chaillon toimii Théâtre national de Bordeaux en Aquitaine ja Théâtre Public Montreuil -teattereiden residenssitaiteilijana sekä yhteistyötaiteilijana Théâtre Sorano – Scène conventionnée -teatterissa Toulousessa.

Häntä edustaa L’Arche teatteritoimisto, joka on julkaissut hänen kokoelmateoksensa Boudin Biguine Best of Banane (2023), sekä kollektiiviset kokoelmat Décolonisons les Arts (2018) ja Lettres aux jeunes poétesses (2021).